Artykuł
Wstęp
Urząd Gminy w Szelkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.szelkow.pl/.
Data publikacji strony internetowej: 2010-08-11.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-01-29.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych
- zdjęcia i grafiki osadzone w treści dokumentu mogą zawierać niepoprawne opisy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności
Data sporządzenia i data ostatniego przeglądu
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-29. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: INTERmedi@ Spółka Jawna.
Data ostatniego przeglądu deklaracji dostępności we własnym zakresie: 2025-03-27.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy w Szelkowie, Stary Szelków 39, 06-220 Stary Szelków, zlokalizowany jest
w jednym budynku.
- Dla klientów Urzędu dostępne są dwa wejścia do budynku. Do wejścia głównego od strony północnej prowadzi wejście bez schodów. Wejście główne otwarte jest na stałe. Obok znajduje się drugie wejście pod zadaszeniem, do którego prowadzą schody zewnętrzne z podjazdem dla wózków. Wejście nie jest na stałe otwarte, ale w każdym czasie może być udostępnione osobom z niepełnosprawnością ruchową.
Budynek nie jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową, ale w każdym momencie może być udzielone wsparcie takim osobom w załatwieniu sprawy.
- Zarówno na parterze jak i na piętrach budynku znajdują się toalety, które nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na dzień 27.03.2025 roku na parterze trwają prace mające na celu wykonanie łazienki dostosowanej dla osób niepełnosprawnych. Na wyższe kondygnacje budynku prowadzą schody, budynek nie jest wyposażony w windę.
- Na parterze budynku zamontowana jest tablica informacyjna dla klientów Urzędu. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Na parkingu przed budynkiem zostało wydzielone jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego. W budynku nie ma zamontowanej pętli indukcyjnej.
Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem, osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres Urząd Gminy w Szelkowie, Stary Szelków 39, 06-220 Stary Szelków
- wysłać e-maila na adres: urzad@szelkow.pl
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 29 7176001
- skontaktować się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach urzędowania
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Adam Guza, urzad@szelkow.pl, a.guza@szelkow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 29 7176001, 29 7176727. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Skargi i odwołania
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Ewentualne skargi prosimy kierować:
- pisemnie pocztą na adres: Urząd Gminy w Szelkowie, Stary Szelków 39, 06-220 Stary Szelków bądź bezpośrednio w Sekretariacie,
- pocztą elektroniczną na adres: urzad@szelkow.pl
- poprzez ePUAP: /kn1uyc125o/SkrytkaESP
- telefonicznie pod numer 29 7176 001
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Szczegółowe informacje oraz dane kontaktowe znajdują się na oficjalnej stronie rzecznika Praw Obywatelskich.
Aplikacje mobilne
Aplikacje mobilne – brak.